Fruktig kvällsmat

Ikväll blev det mannagrynsgröt med färska bär och två goda smörgåsar! Trött efter en hel dags springande i Norrköpings affärer orkade jag inte med några större bravader vid spisen ikväll utan det fick bli något enkelt mer mellanmålsaktigt än riktig middag. Jag har ju en liten måltid kvar att äta (den vanliga med yoghurt, frukt och smörgås) och har dessutom inte tränat idag så jag klarar mig nog :)



Mannagrynsgröten gjorde jag på 2 dl lättmjölk och 1,5 msk mannagryn.
Sedan hade jag på lite äpplemos och toppade jag med färska bär (blåbär, jordgubbar, smultron och hallon)
samt lite mjölk.
På den ena smörgåsen (den längst bort) är det färskost-marmeladröra (samma som till dagens mellismacka), skinka, jordgubbar och keso.
På den andra smörgåsen är det färskost, rostbiff, tomat och keso.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, dig har jag inte sett förut, vad roligt (: MM, chorizo hade nog också passat finfint.. Får bli nästa gång! Jag älskar att äta gröt och mackor till kvällsmat. Känns som sån grej man gjorde när man var liten (även om det säkert nästan aldrig hände, det var det där med vad man egentligen "brukade" göra...), tänker på mammas köksbord och skånsk kavring med tjocka lager ost på - mmmm!

2008-07-13 @ 21:57:05
URL: http://lisasfyrakvadrat.blogspot.com
Postat av: Filibabba

muuums vad gott det ser ut =D

2008-07-14 @ 16:53:18
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0