Godaste mellismackan!



Denna lilla smörgås är fullproppad med nyttigheter som jordgubbar, mager färskost, osötad marmelad och keso men ändå känns det som om man äter en liten bakelse! Har precis avnjutit den tillsammans med en kopp thé och den var supergod. Är ju en riktig mackoman jag och vill väldigt gärna ha tips på goda smörgåsar!
 Vilken är din favoritsmörgås?





1 port

1 valfritt rostbröd (jag använde hällakula från Fazer)
1 msk philadelphia light
1 msk osötad björnbärsmarmelad/sylt
2-3 jordgubbar
4 msk keso

Rosta brödet
Blanda philadelphiaosten med marmeladen/sylten och bred på brödet
Lägg skivade jordgubbar ovanpå och toppa med naturell keso

Kommentarer
Postat av: Hanna

På min favoritmacka har jag mosad avokado och rödlök, eller keso blandat med soltorkade tomater och lite grönsaker!

2008-07-13 @ 18:09:41
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Anna

Det är samma pålägg som en av mina favoritmackor på Fräcka Frökens Café här i Norrköping! Den heter Veggo och består av en ciabatta med keso, avokado, rödlök och tomat, jättegod!

2008-07-13 @ 18:30:54
URL: http://dewdropia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0