Mackbrunch

Regn, regn och åter regn! Tror knappt att det har varit uppehåll en sekund idag och visst var det lite motigt att ge sig ut imorse i löpspåret men det gick över när jag märkte att det var en sån här braig dag då benen verkligen vill springa och det går hur lätt som helst att komma in i andra andningen :) Trots spöregnet och en väldigt blöt Anna blev det en skaplig sträcka strax under 2 mil i ett bra tempo och jag var ganska stolt över mig själv att jag inte gav upp trots vädret :)

Jag springer alltid innan frukost och när jag kör långpass kommer jag ju hem rätt sent på morgonen. När jag väl har duschat och återhämtat mig lite har klockan oftast hunnit bli kring 10.30-11.00 och då tycker jag att det blir lite tajt att klämma in både frukost och lunch..... så jag brunchar istället och käkar sedan ett stadigt mellanmål på eftermiddagen innan middagen. Det blir då oftast typ smörgås med kräm eller risifrutti. Sedan käkar jag middag (ALLTID lagad mat) och sen så äter jag faktiskt en gång till innan jag går och lägger mig och då blir det nästan alltid smörgås, fruktsallad, yoghurt och musli. Det låter kanske konstigt att äta ett så pass stort mål sent på kvällen efter middagen men i och med att löpningen bränner väldigt mycket energi och eftersom jag dels är ganska liten i maten (orkar inte äta bamseportioner varje gång) och dels är väldigt smal så behövs nog det gör att jag inte ska försvinna helt *s* Det passar mig helt enkelt bra att äta flera mindre måltider än få stora :)

Idag blev det mackbrunch med ett underbart muslibröd jag brukar köpa i konditoriet strax bredvid och en god röra med räkor, stenbitsrom och keso:




1 port
1 valfritt portionsbröd (ganska stort)
Smör eller färskost att bre på brödet

½ dl keso naturell
2 msk lättcreme fraiche
½ msk mango chutney (mild)
½ dl räkor
1 msk stenbitsrom
1 tomat eller flera körsbärstomater
Salladsblad (fast jag hade inga hemma idag)

Dela brödet och bred på smör eller färskost.
Lägg sallad på brödets underdel.
Blanda ihop alla ingredienserna till röran och lägg den på salladen
Lägg på skivad tomat och sedan överdelen av brödet.
Vira in mackan i folie eller smörgåspapper för annars är den rätt svår att äta :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0