Risgrynsgrötmellis med vaniljsmak!

Risgrynsgröt är ju bara så gott och absolut inte någonting jag bara äter till jul utan hela året om! Jag tycker nog bäst om det traditionella, varm gröt med socker, kanel och mjöl och gärna tillsammans med en smörgås med skinka och senap, men idag var jag sugen på ngt lite annorlunda! Jag har ju fortfarande mängder med bär hemma som behöver ätas upp och ngt som jag vet sedan tidigare är väldigt gott är att blanda i frukt och bär i risi- eller mannafrutti!
Nu blandade jag istället i dem i kall risgrynsgröt tillsammans med några matskedar vaniljyoghurt och satan i gatan vad bra det smakade!
Absolut värt att prova!


Innan bären blandades ned


Efter bären blandades ned! Visst ser det gott ut? :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

det ser supermums ut! synd bara att det tar såå lång tid att koka egen risgrynsgröt... jag har i och för sig en påse grötris i skåpet och jag har ju snart en ledig dag.. (: vi får se!

2008-07-21 @ 22:54:37
URL: http://lisasfyrakvadrat.blogspot.com
Postat av: Anna

LIsa: Fast det går rätt bra med färdigköpt också :)

2008-07-22 @ 06:16:27
URL: http://dewdropia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0