Wrap med rostbiff och en god kesoröra!

Nu måste ni hjälpa mig att sluta för jag tror jag blir tokig på mig själv snart!
Jag ska ju flytta till Västerås i slutet av augusti och jag har sån himla flyttstress att jag i princip har packat allting redan och då är det MER än en MÅNAD kvar!! Jag har t ex i princip ingenting kvar på väggarna längre, 3/4 av mina kläder ligger i banankartonger och likaså alla mina böcker (inte kokböckerna förståss) så den boken jag läser nu får jag nog läsa väääääääääldigt långsamt så att den inte hinner ta slut innan jag flyttar *s*

Igår kväll var jag sådär lite småhungrig och väldigt sugen på omelett! Jag lagade därför till den där omelettrullen med spenat och svamp (som jag tidigare har lagt ut receptet på) och tog en bild på det som jag nu har lagt in. Eftersom jag bara gjorde en liten omelett såg det konstigt ut när jag rullade ihop den så jag vek den dubbel istället och hade svampen bredvid :) 

Idag blev det rostbiffwraps till lunch! Jag älskar när man bara tar massa grejer man tycker är gott, lägger det på ett bröd (som man ju också måste tycka är gott) och bara rullar ihop det och äter :)


Såhär gjorde jag idag:

1 port

1 tunnbröd

Philadelphiaost med smak av gräslök
Några skivor rostbiff
Jordgubbar
Sharonfrukt
Persika
Sallad
Körsbärstomater

Kesoröra med fetaost och mango chutney:
½ dl keso naturell
1 msk philadelphiaost gräslök
1 msk lättcreme fraiche
1 msk mango chutney
1 msk smulad fetaost

Börja med att röra ihop ingredienserna till kesoröran och ställ den kallt.
Skär frukten i mindre bitar och tomaterna i skivor
Bred sedan philadelphiaost på tunnbrödet.
Lägg först sallad på i mitten av tunnbrödet och varva sedan övriga ingredienser över.
Klicka sist över ungefär hälften av kesoröran (den andra hälften är bättre att servera bredvid så blir det inte lika kladdigt)
Rulla ihop tunnbrödet och linda in det i smörgåspapper eller folie så går det lättare att äta härligheten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0