Tonfiskpasta

Har haft en otroligt bra dag på jobbet idag!
Precis sådär lagom mycket att göra så att man aldrig blir superstressad men ändå hela tiden är sysselsatt! Hade dessutom en sjuksköterske och det tycker jag är så otroligt roligt! Studenter frågar alltid mycket och då får man ju tänka efter VARFÖR man gör saker som oftast går på rutin och det är supernyttigt!
Dessutom var det ju inte så länge sedan jag själv var student och då är det skoj att se att man faktiskt fixar att handleda efter en ganska så kort tid som färdig sjuksköterska :)

Till middag blev det Tonfiskpasta!
Det var länge sedan jag åt tonfisk, särskilt i en varm sås tillsammans med pasta men det var riktigt gott i all sin enkelhet!


4 port

En burk tonfisk i vatten
En liten purjolök i skivor
En röd lök i bitar
Ett äpple i bitar
En burk skivade champinjoner
Några strimlade soltorkade tomater
En burk krossade tomater
1 tsk paprikapulver
1 tsk sambal oelek
½ dl créme fraiche
2 msk philadelphiaost med gräslökssmak
½ påse färsk bladspenat

Fräs purjolöken, löken, äpplet och de soltorkade tomaterna lite snabbt.
Häll i de krossade tomaterna och smaksätt med paprikapulver och sambal.
Blanda ned tonfisk, créme fraiche och philadelphiaost.
Tillsätt bladspenaten.
Servera med pasta! 



Kommentarer
Postat av: Hanna

Mmm... det där ser gott och krämigt ut Anna!!

2008-10-13 @ 21:04:59
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: KarinW

Vad gott du har ätit då!

Min middag blev blä så nu är jag bara avis på alla som ätit något gott!

2008-10-14 @ 17:46:52
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Malin

Gott med tonfisk. Maken är borta i morgon och jag funderar på vad jag och barnen äta. Mannen tyckte tonfiskpasta med citron... asg

2008-10-14 @ 21:28:38
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0