Hembakat Bröd med Avokado- och Crabfishröra

Nu har jag bakat matbröd för första gången i mitt liv!

Jag är ju en sån här lat person som alltid köper bröd eftersom jag tror (och vet) att jag inte kan baka!
Dessutom tycker jag så mycket om mitt standardbröd Polarkraft Extreme att jag inte ens vill ersätta det med hembakat!
Senaste tiden har jag dock fundilerat lite på om jag trots allt inte skulle ta och testa min bakkunskaper och idag när jag var ledig och inte hade så mycket annat att pyssla med blev det dags :)

Jag ville inte baka ngn limpa utan mera portionsbröd och efter lite surfande hittade jag ett recept som lät trevligt!
Jag satte igång med baket och efter mycket om och men och väldigt mycket mjöl på väldigt konstiga ställen i köket så hade jag bakat mitt första egna matbröd!

Resultatet då??

Jag blev supernöjd!!
Brödet blev absolut helt OK och nu har jag hela frysen full med nyttiga små portionsbrödsbullar!!
Receptet på brödet hittar ni här!


Visst blev dom fina??

Till lunchen idag åt jag givetvis mitt nybakade bröd tillsammans med en god standardröra à la Anna!
Vad röran innehåll vet jag knappt om jag behöver berätta för de som läser min blogg vet ju vad mina små mackpålägg brukar innehålla och kan säkert lista ut även denna, men bara för att påminna om vad som smakar så himla gott tillsammans så måste jag bara skriva ner vad jag hade i ändå ;P

Keso
Philadelphiaost Gräslök
Avokado
Crabfish
Stenbitsrom
Persika
Sweet Mango Sauce


Före och fter tomater :)



Kommentarer
Postat av: Filibabba

kul att du har bakat.. ser jättegott ut! =)

2008-09-21 @ 09:39:31
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0