Tomtegröt & Pastasallad med Spenat, Ägg, Makrill & Räkor

Nu är jag på jobbet (blev en sen uppdatering av lunchen idag) och ska strax äta tomtegröt med skinkmacka och igår köpte jag en stor burk av "mina" pepparkakor (Anna's Pepparkakor alltså)

Det är ju faktiskt bara 3 månader och 1 dag kvar till julafton lixom, så man måste ju börja förbereda sig lite! ;P

Dagens lunch blev förresten riktigt riktigt god!
Tänkte egentligen äta makrill i tunnbröd idag men det blev ett litet långpass löpning imorse och då kändes det som en lite för tunn lunch så det fick bli pasta idag och tunnbröd imorgon istället för då ska jag bara köra intervaller!
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, makrill i tomatsås är underskattat och jag MÅSTE börja äta det oftare :)



1 port


1 port kokt avsvalnad pasta
75 g färdigstuvad spenat (finns fryst från Findus)
1 msk Philadelphiaost med smak
2 msk lättcréme fraiche

½ burk makrill i tomatsås
En näve räkor
Ett hårdkokt ägg
100 g körsbärstomater i klyftor
Några skivor rödlök
1 dl blandad tärnad frukt
Blandad sallad

1 dl keso
1 msk lättcréme fraiche
1 msk Sweet Mango Sauce (Ica)
1 msk stenbitsrom
1 hackad "crabfishpinne"

Tina den färdigstuvade spenaten och rör ned philadelphia och lättcréme fraiche.
Blanda spenaten och pastan.
Bottna en tallrik med valfri sallad.
Lägg pastan ovanpå och fördela övriga ingredienser runt omkring och över.
Blanda keson med lite créme fraiche, sweet mango sauce, stenbitsrom och hackad crabfish och servera till


Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Åh nu gav du mig en släng av julstressen också!! Men attans så roligt det är med allt pyssel kring jul! Tack för påminnelsen! :-) Kram

2008-09-24 @ 10:51:29
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0