Dundertortillan med den Supergoda Kycklingröran!

Idag var jag lite småtrött efter jobbet och orkade inte med några större utsvävningar i köket.
Det behöver dock inte betyda att maten inte blev god.... för det blev den!
Jag älskar wraps med goda röror och den här kycklingröran går minsann inte av för hackor kan jag lova!!





1 litet grillat kycklinglår (urbenat och i mindre bitar)
1 skiva bacon i strimlor
½ liten skivad gul lök
1 tsk mango-curry (Santa Maria)

½ lite röd paprika i tärningar
1 bit mango i tärningar
1 skiva ananas i bitar
½ liten avokado i tärningar
1 tsk honung
1 msk mango chutney
½ dl matlagningsyoghurt
½ dl kesella

Sallad
Körsbärstomater
Tortillabröd

Fräs kycklingkött, bacon, lök och curry i smör lite snabbt bara så baconet blir lite knaprigt och löken blir mjuk.
Låt svalna och blanda sedan med grönsaker, frukt, honung, mango chutney, yoghurt och kesella.

Fördela röran på ett tortillabröd tillsammans med sallad och körsbärstomater

 


Kommentarer
Postat av: Therese

Jaha jag blev ju frestad igen då,himla gott det såg ut..

2009-12-09 @ 20:11:27
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0