Varmrökt Böckling med Spenatpotatissallad

Ibland får man fuska och köpa färdiglagad fisk istället för att steka/koka/grilla den sjlv! Det är särskilt tillåtet när man köper varmrökt fisk för jag har minsann inget rökeri i min lägenhet! Varmrökt fisk är nog den godaste fisken tror jag! Jag gillar visserligen alla former av tillagad fisk (näe, jag gillar inte sushi), både stekt, kokt, gravad och grillad men varmrökt är nog min absoluta favorit!


Vilken är din favorittillagning av fisk??


Spenatpotatissalladen var inte planerad för jag hade egentligen tänkt ha vanlig kokt potatis och en kall romsås till, men så glömde jag att köpa stenbitsrom och då blev det som blev... vilket inte alls blev tokigt :)







4 portioner

500 g kokt potatis i tärningar
1 äpple i tärningar
1 liten hackad röd lök
200 g tinad bladspenat (gärna stuvad så blir det krämigare)
1 dl kesella
1 dl matlagningsyoghurt
1 msk pressad citron
1 msk honung

Blanda samman kesella, matlagningsyoghurt, citron och honung.
Vänd försiktigt ned potatisen, äpplet och rödlöken.
Ställ kallt en stund före servering.


Servera med varmrökt fisk och sallad.


Kommentarer
Postat av: Filibabba

oj så gott!! =)

2009-12-11 @ 08:19:04
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Fröken Dill

Varmrökt fisk är toppen! På sommaren gör jag gärna solöga med rökt fisk, nu på vintern skulle jag kunna tänka mig en ljummen potatissallad med äpple, saltgurka och mycket kapris i.

Hälsar fröken Dill

2009-12-11 @ 10:40:48
URL: http://www.frkdill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0