Mustig Chili con Carne

Nu har jag hämtat mig från magproblematiken och kan äta precis som vanligt igen :) Det var ju ingen maginfluensa tror jag för jag hade ju lixom bara jätteont i magen och massa illamående... konstigt konstigt... men nu är det över iallafall :)

Ikväll har jag gjort en mustig chili con carne precis på fel sätt eftersom jag använder köttfärs istället för "vanligt kött" och Heinz Vita Bönor i Tomatsås istället för naturella, vilket troligen är nästan en dödssynd om man pratar med en riktig Chili Con Carne-expert... men det blir ju lixom mycket godare på mitt sätt ;P Jag tänkte nog äta chilin med ris tror jag... men det är gott med bara bröd eller pasta också.. eller varför inte nachos?

Vad brukar du äta till din chili con carne?




4 port

400 g nötfärs
1 gul hackad lök
1 pressad vitlöksklyfta
1 finhackad röd chili alt 1 msk Sambal Oelek
1 tärnad röd paprika
1 burk champinjoner
1 burk vita bönor i tomatsås (Heinz ska det va!!)
1 burk krossade tomater
1 dl vatten
1 köttbuljongtärning
1 msk starkt paprikapulver
2 tsk cayennepeppar
½ msk Chili & Cacao (Santa Maria)

Ris, pasta eller bröd till servering

Fräs färs, lök, champinjoner och vitlök i lite matfett.
Tillsätt chilin och övriga kryddor och låt det fräsa med en stund.
Häll på de krossade tomaterna, vattnet och smula ned buljongtärningar.
Låt det hela koka en bra stund så smakerna sätter sig.
Rör ned bönorna och paprikan och låt det koka ytterligare en stund.
Rör till sist ned körsbärstomaterna skurna i klyftor och låt dem bli varma.

Servera med valfritt tillbehör!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vi har alltid bröd till vår chili =)

2009-02-24 @ 20:28:20
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag brukar servera ris till här hemma. Ska faktiskt tillaga det i morrn eftersom femåriga sonen önskat det! :) Kul! Och gott. Längtar! Jag tycker att det passar fint med ugnsrostade grönsaker till med...

2009-02-24 @ 20:52:54
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com
Postat av: Hanna

Mm, chili con carne! Vi brukar servera till med ett gott bröd!

2009-02-26 @ 09:13:34
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: carolina

jag brukar nog äta bröd :)

2009-02-26 @ 10:32:25
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0