Indisk Fisk i Tunnbröd med en himla god röra (som kanske inte är jätteindisk)

Lite annorlunda variant av fiskpinnar kanske man skulle säga, fast det blev inte riktigt fiskpinnar utan mera en stekt fiskfilé i mindre bitar..... så EN annorlunda fiskpinne typ :) Hur som helst tyckte jag att den indiska paneringen var väldans trevlig och den goda röran var supergod fast jag vet inte riktigt hur indiskt det är med äpplemos?? ;P  Fast om jag ska vara ärlig var jag inget sugen på kall mat idag men jag kom in på något annat att laga så det fick bli den här rätten iallafall! Så den VAR god fast den hade varit ändå godare en annan dag :)



1 port

100 g tinad vit fiskfilé (jag använde hoki)
 
1 msk mango chutney

½ tsk vindaloo curry
1 krm garam masala
1 krm chilipeppar
2 msk ströbröd

Blanda samman de torra kryddorna och ströbrödet.
Bred mango chutney på fisken och panera den sedan i kryddblandningen.
Stek fisken på ganska hög värme.

1 dl keso
2 msk lättcréme fraiche
1 msk mango chutney
1 msk äpplemos
2 msk fint tärnad äpple

Blanda samman alla ingredienserna till en god röra

Tunnbröd
Färskost
Valfria grönsaker och frukt
Andra vattengrejer, typ räkor eller crabfish om man vill

Bred färskost på tunnbrödet.
Lägg på fisk, grönsaker och röran

Ät!





Kommentarer
Postat av: Emma

härlig blogg, mycket bra tips :)

2009-01-27 @ 19:29:11
Postat av: http://jannesfoodlounge.blogspot.com

Ahh... ser fräscht ut!! Tack för titten!



Keep on cooking :-)



// Janne

2009-01-28 @ 17:38:33
URL: http://jannesfoodlounge.blogspot.com
Postat av: carolina

vilken spännande röra! vilken fantasi du har, beundransvärt =)

2009-01-29 @ 19:34:39
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0