Varm Sallad med Väldigt Mycket Gott!

Åh, det här var så himla gott!
Jag var inte så himla hungrig, utan ville ha något lite lättare men ändå varmt och en aning middagsaktigt och då formade sig den goda och vackra kvällssallad.



Jag wokade först:

Små färska champinjoner
Purjolök
Mango
Sharonfrukt


Sedan rörde jag ned:

Ett grillat kycklinglår i bitar
Avokado i tärningar
Färska räkor

Körsbärstomater

och smaksatte allting med:

Sweet Mango Sauce
Sambal oelek (bara lite)

Sedan grillade jag

En bit halloumiost
som jag skar i tärningar

och rostade

En brödskiva

som jag hade

Vitlökssmör

på och som jag sedan gjorde krutonger av och som jag strödde över salladen

Sedan åt jag salladen tillsammans med

Keso

blandat med

Mango Chutney



Det finns inte ord för hur gott det var!!!

Kommentarer
Postat av: Karin W

Jag fattar att du tappar talförmågan min vän för det där verkar sååå gott. Ska bara ha något lätt till middag imorgon för vi är bjudna på tacolunch hos grannarna(och då lär man ju trycka i sig)Det svåraste blir att komma ihåg att köpa allt men det ska nog gå. Jag hoppar över sharon för den har jag inte lärt mig gilla än.

Ha en mysig helg Anna!

2009-01-16 @ 23:34:52
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det låter riktigt gott!!Skönt med varm sallad när det är så kallt ute!

2009-01-17 @ 15:35:07
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0