Smörgås med Avokado, Ägg och Crabfish

Idag blev det smörgåslunch innan jobbet och det är alltid gott! Fast jag tror nog att jag åt betydligt mer smörgåsar förut, precis när jag startade bloggen än vad jag gör nu? Då fick jag ju massa kommentarer om ifall jag levde på matiga mackor, men det var länge sen nu så jag har nog börjat laga betydligt mer annan mat också :)

MEN, jag älskar fortfarande mackor och jag tycker att det är superkul att testa nya pålägg och varianter! Min hetaste favorit just nu (vilken jag har blivit idiotförklarad för ett antal gånger) är garanterat Polarkraft Extreme med skinka, kokt ägg, keso och JORDGUBBAR! ;P Det är kombinationer som man definitivt inte kan förvänta sig passa ihop.. men vet ni.. det gör de absolut!! Det är HUR gott som helst!! Frukt på bröd är överlag väldigt väldigt väldigt gott tycker jag! Päron, Chevreost och Honung på rostat bröd är det ju många som avgudar... jag har inte testat det än men jag måste medge att det ser ruskigt gott ut!! Något som jag däremot har testat och inte alls fixade var banan och jordnötssmör tillsammans med på bröd, Elvismacka kallas det visst! Det var en riktigt läskig smakupplevelse!! Fast det beror nog på att jag inte gillar (och dessutom är allergisk mot) jordnötter!

Tillbaka till min lunchmacka... den här goda röran hade jag på två skivor rostat bröd:



2 "crabfishpinnar"
½ liten hackad avokado
½ hackat ägg
2 msk tärnad sharonfrukt
½ msk stenbitsrom
1 dl keso
1 msk créme fraiche
1 msk kräftost
1 msk mango chutney

Allting ihopblandat lixom bara och sen åt jag förståss tomater till.. ;P




Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad mycket gott du har ätit på senaste!! Jag måste hålla med om att det har blivit lite mindre mackor på slutet. Du gör alltid så spännande mackor!

2009-03-02 @ 18:56:42
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Karin W

Anna du får vara med på mack-sm vettja!

Jag är ganska feg med frukt i maten men jag kanske lär mig. Hoppas du mår bra Anna för det gör jag/kram Karin

2009-03-02 @ 22:30:41
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: cecilia

ser gott ut dedär!

2009-03-03 @ 19:04:43
URL: http://ceciliaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0