Kryddig Laxrulle med Wokade Grönsaker & Avokadoröra

Häromdagen gjorde Kryddburken Tortillawraps med Lax som såg så himla himla goda ut!
Jag hade lite lax kvar från den indiska laxgrytan så då passade det ju himla bra att testa Laxwrapsen idag! Jag gjorde dock inte riktigt likadant för jag har ju wokade grönsaker i också och så gjorde jag avokadoröran annorlunda, men gott blev det och det kommer apselut att göras om!



4 wraps

3 laxfiléer
1 påse Chili & Limemix från Santa Maria
1 msk olja
Pressad saft av ½ lime

1 grön paprika i strimlor
1 röd paprika i strimlor
10 färska champinjoner i skivor
½ skivad purjolök
1 skivad gul lök

1 stor mogen avokado
2 msk philadelphia
2 msk créme fraiche
1 msk mango chutney

Sallad
15 halverade körsbärstomater
4-6 tortillabröd

Marinera laxen tillsammans med oljan, nästan all kryddmixen och limesaften en stund.
Stek den sedan och dela den i ganska stora bitar

Woka grönsakerna och krydda med resten av kryddmixen.

Fördela lax, wokade grönsaker, avokadoröra, sallad och tomat i tortillabröd.
Rulla ihop och NJUT!

Mosa avokadan tillsammans med philadelphia, créme fraiche och mango chutney.


Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Ser jättegott ut Anna! Å kul att du provade mitt recept med modifikation, de gjorde du rätt i! Jag glömde visst dom där små röda i mina... Kram

2009-11-05 @ 20:08:46
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Karin W

Åh vad gott det där såg ut Anna. Du äter mest omega3 av alla bloggare jag läser hm...måste skärpa mig. Kanske får börja med att köpa ett gäng makrillburkar för det gillar jag!

Sköt om dig/kram Karin

2009-11-09 @ 20:40:24
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0