Lyxig Smörgåstårta på Söndagen


Ikväll festar jag och Stevie på en fin liten smörgåstårta!
Givetvis kan den göras mycket större också, bara att öka på mängden bröd och fyllning :)



Liten smörgåstårta för 2-3 personer

4 landgångsbröd


Fyllning 1
1 dl matlagningsyoghurt
½ dl philadelphia med smak av tomat & pesto
4 skivor strimlat smörgåspålägg


Fyllning 2

1 dl matlagningsyoghurt (ev laktosfri)
½ dl naturell färskost (ev laktosfri)
1 msk äpplemos
1 msk mango chutney
½ burk fruktcocktail 
4 "crabfishpinnar" i mindre bitar

Garnering
Räkor
Kalkon
Salami
Crabfish
Gul Kiwi
Physsallis
Vindruvor
Cocktailtomater

Lägg två landgångsbröd bredvid varandra (jag kantskar dem först men det är en smaksak)
Klicka på fyllning 1.
Lägg de två andra bröden ovanpå och födela fyllning 1 ovanpå och utmed kanterna.
Garnera med valfria ingredienser (jag hade alla som jag har skrivit ovanför)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhh vad gott!! Jag älskar smörgåstårta, men det äter man alldeles för sällan!

2009-11-16 @ 13:04:14
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Filibabba

oj vad gott det där såg ut!!:D

2009-11-16 @ 16:36:48
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Britt

Hmm..varför matlagningsgrädde när det finns riktig grädde och varför crabfish med färgämnen, smakämnen, aromämnen??

2009-11-16 @ 20:58:23
Postat av: Britt

Ursäkta, läste lite slarvigt...matlagningsyoghurt stod det, men varför inte riktig yoghurt?

2009-11-16 @ 21:01:12
Postat av: Anna Sjöberg

Britt: Hade absolut lika gärna kunnat använda vanlig yoghurt men nu hade jag matlagningsyoghurt hemma och då blev det just det. Jag tycker crabfish är jättegott och då kvittar det för mig om de kryllar av smakämnen och massa konstiga e-nummer, är inte sådär överdrivet jätteintresserad av tillsatskriget utan äter det jag tycker är gott helt enkelt :)

2009-11-16 @ 21:34:18
URL: http://dewdropia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0