Krämig Tomatsås med Räkor & Salami

Idag är jag ledig, vilket är himla ovanligt eftersom det är helg och jag nästan jobbar varje helg! Jag jobbar visserligen imorgon, men det gör mig inget alls för söndagar är rätt trevliga på mitt jobb, lite lugnanre och så ganska ofta någon som har med sig ngt gott till kaffet ;P

Jag sprang ett långpass imorse eftersom jag var ledig och det gick absolut bra! Jag har varit inne i en liten svacka senaste veckorna, känt av en hälseneinflammation och lite andra småskador men nu verkar det släppa :)
Direkt efter att jag hade sprungit cyklade iväg till Sportex för att lämna in min cykel på 3-månadersservice! Därifrån gick jag sedan en powerwalk hem så nu kan man absolut säga att jag fått tillräckligt med motion idag! :)
Jag hade egentligen tänkt att springa hem från Sportex men då tyckte mina ben att jag redan hade sprungit tillräckligt och ville inte alls vara med *s* Då tänkte jag ta bussen för att sedan komma på att jag inte hade några pengar med mig *skratt* Så då var det bara att vackert traska hem på mina ömma fötter! Det var inte tänkt att bli till en powerwalk heller, men det var ju så satans kallt så om jag inte hade gått snabbt hade nog frysit ihjäl *s*

Ikväll är jag själv hemma så då passar jag på att äta mina skaldjur förståss! :) 
Stevie har dock fått mig att börja gilla salami också så det ille jag också ha! Jag vet inte riktigt om räkor och salami är en sån där jättevanlig kombination, men gott var det iallafall :)




1 port 
1 urkärnad och hackad tomat
½ liten röd paprika
1 pressad vitlöksklyfta
1 msk ketchup
½ msk honung
2 msk rött vin
1 msk balsamvinäger
1 tsk paprikapulver
½ tsk cayennepeppar
2 msk créme fraiche
2 msk Philadelphia Tomat & Pesto

3 färska skivade champinjoner
½ liten röd lök
1 liten bit skivad purjolök
2 strimlade soltorkade tomater
7 halverade körsbärstomater
1 väldigt stor näve skalade räkor
1 skiva salami i bitar

Spagetti och riven ost till servering

Börja med tomatsåsen
Fräs tomat, paprika, vitlök i smör.
Tillsätt vin, balsamvinäger, honung och kryddor och låt det puttra tills det tomaten är mosig.
Tillsätt créme fraiche och philadelphia.

Fräs alla grönsaker (tillsätt körsbärstomaterna sist)
Lägg grönsakerna i såsen tillsammans med salami och låt det puttra lite.
Tillsätt körsbärstomaterna.
Rör ned räkorna precis innan du blandar såsen med pastan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0