En Riktig God och Matig Middagssallad

Jag har varit ute och cyklat en liten sväng idag.. mycker trevligt :) Jag försöker cykla lite längre för varje gång och hitta på nya vägar och idag tror jag nog allt att jag var uppe i åtminstone 13 mil! Då förstår ni kanske att jag var dundermonstertrött när jag kom hem (och väldigt öm i vissa kroppsdelar ;P) så jag orkade inte direkt ställa mig och dra igång ngt storkok! Istället blev det stor och härlig sallad till världens finaste och mig och det smakade inte helt tokigt (även om det kanske var lite och halvfabrikat i den... förlåt magistern ;P)



Det här hade jag i salladen:

Grillad kyckling
Chorizokorv
Räkor
Avokado
Vindruvor
Rödlök
Apelsin
Mango
Persika
Körsbärstomater
Paprika
Matvete (kokt med curry)
Persilja
Sallad

Dressingen gjordes av:

Pressad apelsinsaft
Honung
Sweet Mango Sauce
Lite Sambal Oelek

och så en God Röra till förståss:

Matlagningsyoghurt
Mango Chutney
Philadelphia Tomat & Pesto

+

Nygräddat vitlöksbröd


Kommentarer
Postat av: Jessica

Men jisses, 13 mil på cykel, inte illa.



Salladen ser ju hur smaskig ut som helst och med goda vitlöksbröd till, nu blev jag hungrig!

2009-09-08 @ 10:50:21
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0