Spenatbakad Torsk med Potatismos och Kall Sås

Jag äter alldeles för sällan fisk trots att det egentligen inte alls behöver vara så bökigt att tillaga! Jag gillar ju fisk, fast om jag ska vara ärlig så stor kyckling, köttfärs och annat kött lite högre upp på listan och därför blir det oftare det! Idag blev det dock fisk, färsk torskfilé till och med :)

Jag smorde bara en ugnsform, la fiskfiléerna i den, citronpepprade lite och pressade citron över.
Tinade fryst spenat, rörde i lite vitlöksost i den och bredde den sedan ovanpå fisken.
La några körsbärstomater runt om och så in i ugnen i ca 200 graders värme i ca 15-20 minuter.
Väldigt enkelt! 

Till detta åt jag hemmagjort potatismos med massa smör och så en kall sås gjord på créme fraiche, majonäs, citronsaft, finhackat äpple, äpplemos dill och lite vitpeppar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0