Tomatrisotto med Skaldjur

Nu har det varit onödigt tyst om mig länge här på bloggen!
Dels har jag väl inte riktigt haft någon dunderinspiration till att blogga, men sen så har jag även jobbat massor och åkt skidor en massor och därmed inte haft tid!

Vilken vinter vi har!!
Helt UNDERBAR!
Jag fattar inte att jag inte har kommit på att skidor är så fruktansvärt kul tidigare, för nu är jag helt fast i det! Jag vill åka hela tiden och vill aldrig sluta när jag väl är ute i spåret! :)

Fastän jag inte har bloggat har jag förståss ätit mat (fast det har blivit ganska mycket tomtegröt måste jag erkänna ;P) och den här urgoda tomatrisotton med skaldjur åt jag någon gång förra veckan :)




1 portion

1 msk smör
½ liten hackad gul lök
½ dl risottoris
1 tsk paprikapulver
½ dl krossade tomater
½ dl vatten
½ dl vitt vin
1 msk pressad citron
½ msk honung

1 strimlad soltorkad tomat
3 skivade champinjoner
½ burk musslor
1 dl räkor
½ liten avokado i tärningar
7 körsbärstomater
2 msk créme fraiche
1 msk riven parmesanost

Fräs riset och den hackade löken i smör tills de blir glansiga.
Tillsätt krossade tomater, vatten, vin, citron och honung och låt det koka på svag värme.
Rör om ganska ofta.
Fräs champinjonerna separat.
Rör ner dem i riset tillsammans med den soltorkade tomaten, och körsbärstomaterna.
Låt det puttra lite så att tomaterna blir lite mjuka.
Tillsätt skaldjuren, avokadon, créme fraiche och parmesanost.
Servera omedelbums!


Kommentarer
Postat av: Daniella - BakeCake

Hej!

God fortsättning på det nya året! Vilken härlig blogg du har, hittade den genom matbloggstoppen och jag kommer definitivt att titta in här fler gånger!



Om du har lust så kanske du kan titta in på min blogg där du kanske hittar något nytt recept? ;)

Du får också jätte gärna lämna en kommentar om vad du tycker om bloggen och gärna ge tips om vad jag kan göra bättre !

Ha det bäst!

Kram Daniella.

2010-01-05 @ 16:30:16
URL: http://bakecake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0