Det är absolut värre än att gå och vänta på att det ska bli julafton..

Nu är det exakt 39 timmar och 20 minuter kvar tills starten är... och det är på tok för långt dit!!!
Jag är sjukt dödligt rastlös och jag vill att det ska vara söndag NU!!! (Fast helst igår så jag redan hade åkt ;P)
Jag kan varken göra något eller ingenting just nu för jag är så rastlös och jag har bara gjort massa tokonödiga saker hela dagen, åtminstone de grejer jag gjorde om flera gånger för att få tiden att gå!

Jag har:

 Packat väskan 6 ggr

Skrivit namnetikett till skidorna 3 ggr (nu har jag lätt de finaste)

Pratat med mormor och fått expertcoachhjälp (jodå, min mormor är grym på skidor ska ni veta)

Dammsugit lägenheten (fast det inte behövdes)

Städat badrummet (fast det inte behövdes)

Bäddat rent (fast det inte behövdes... fast det är i och för sig alltid trevligt ändå)

Åkt till Maxi och köpt två matlådor (behövdes definitivt INTE och Stevie kommer bli tokig för jag har ju absolut inga matlådor tidigare och de ramlar absolut inte ut varje gång man öppnar skafferidörren)

Ätit mat extremt mycket!!

För det har jag nog framförallt gjort, ätit mat.... något alldeles läskigt mycket... och kan man bli pastaförgiftad dröjer det nog inte länge tills jag är det för nu har jag ätit pasta någon gång varje dag i två veckor!!

Idag gjorde jag t ex en sjukt stor pastasallad som jag gått och ätit av typ hela dagen.. :)
Inte så svårt för den var sjukt god och jag är så sjukt rastlös och då är jag hungrig hela tiden (vilket jag ju aldrig annars är så det är ju en fördel)

Iallafall... om ni ska göra en sjukt god pastasallad och som nog är himla bra inför att man ska göra såna där ansträngande grejer, typ åka Vasaloppet för den innehåller ju ALLT, så tycker jag att ni ska göra såhär:

Koka mycket pasta (vilken sort du vill)

Marinera mycket kyckling i yoghurt, någon trevlig currykrydda (jag hade mango-curry), lite citronsaft och honung.

Stek kycklingen och när du ändå håller på att steka så tycker jag att du ska slänga ner lite bacon också.
Låt kycklingen och baconet svalna och blanda sedan med pastan.
Ha i mycket andra saker du tycker om i salladen men det är viktigt att du har i avokado, majs och körsbärstomater. Sen hade jag också i lite andra grönsaker, typ gurka, paprika, rödlök, romansallad och så lite frukt, päron och sharonfrukt.

SEN
blandar du en dressing på typ samma ingredienser som till kycklingmarinaden, alltså:

Matlagningsyoghurt
Mango-currykrydda
Mango chutney
Honung
Citronsaft

Blanda ner dressingen i salladen (det ska bli jättekrämigt) och sen ställer du in den i kylen en stund.

Det blir bäst så.... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0