Chicken Vindaloo

En smart grej att göra som sparar både tid och pengar och som dessutom är gott är att marinera och ugnssteka massa frysta kycklingklubbor (som fått tina förståss) och sedan frysa in! Bara att ta fram sedan när man blir sugen på grillad kyckling och mycket mycket mycket billigare än att köpa färdiggrillad i affären! Att ugnssteka massa kycklingklubbor sysselsatte jag mig med samtidigt som jag målade och jag marinerade dem bara i en väldans enkel marinad av:

Pressad apelsinsaft
Honung
Santa Maria Mango & Curry
Cayennepeppar



Till kvällen använde jag sedan några av kycklingklubborna till min Chicken Vindaloo som jag åt i ett tortillabröd,
men som egentligen smakar bäst till ris!



4 port

4 grillade kycklingklubbor
1 gul lök
1 purjolök
1 finhackad röd chili
1 hackad tomat
2 msk Chicken Vindalookrydda (Min är köpt i en liten liten kryddbutik i Norrköping, men Santa Maria har en bra färdigmix)
1 tsk gurkmeja
1 tsk röd currypasta
½ dl vatten
1 ½ dl matlagningsyoghurt
1 banan i skivor

Fräs grönsaker och kryddan i lite smör.
Tillsätt kycklingen och låt den dra åt sig kryddan lite.
Rör ned currypastan och späd med vattnet.
Rör ned matlagningsyoghurten och låt det puttra en liten stund
Blanda till sist ned bananen och låt den bli lite varm!

Kommentarer
Postat av: Lisa

oh, vad gott det där såg ut! varför tar jag mig aldrig tid att göra såna stor"kok"?

2008-08-18 @ 22:27:24
URL: http://lisasfyrakvadrat.blogspot.com
Postat av: Anna

Lisa: Det gjorde jag heller aldrig förut när jag pluggade men sedan jag började jobba är det så skönt (och ekonomiskt) att ha massa matlådor i frysen som man bara kan ta fram, koka lite ris, pasta eller ngt annat till och ta med till jobbet!

2008-08-19 @ 17:59:33
URL: http://dewdrpia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0