Het Indisk Grönsaksgryta

Idag blev det indiskt igen!!
Det är ju så satan i gatan kallt ute och efter lite julpynt här hemma och en kort, men frusen promenix var jag hemskans sugen på något varmt och kryddigt! Jag anföll frysen på jakt efter sådant som har legat där i typ tre miljoner år och som behöver användas, men tro det eller ej (!!??) det enda som liknade något sådant var en påse broccoli och blomkål!! Vad gör man då med en påse nyttiga grönsaker????

Självklart gör man en het och kryddig grönsaksgryta, självfallet med indisk touch!!



Det här hade jag i:
 
En gul skivad lök
½ skivad purjolök
2 hackade tomater
En liten burk champinjoner
½ påse broccoli och blomkål
En röd strimlad paprika
½ tärnad mango
1 msk sambal oelek
½ msk curry madras special
½ msk garam masala
½ msk röd currypasta
1 tsk gurkmeja
½ dl vatten
En halv burk créme fraiche

Fräs lök, purjo och hackade tomater tillsammans med kryddorna.
Tillsätt de övriga grönsakerna och späd med vattnet.
Låt det puttra en bra stund!
Rör ned créme fraiche.

Servera med gult ris (färgat med gurkmeja eller saffran), pasta, bulgur eller ngt annat :)


Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Du e nog född i fel land tror jag närmare bestämt!! :-) Så du har julpyntat, så mysigt! Jag tänkte jag skulle hinna med det idag men det blev julmat istället! Har gjort ett experiment med saffranskroppkakor som blev rackarns så goda! Nu ligger de i frysen och väntar på Julafton! Ska fixa med julpyntet på lördag em. när jag slutat jobbet! Sen ska jag njuta av en härlig första advent med familjen! Ha de så bra och sköt om dig! Kram

2008-11-27 @ 20:21:30
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0