Pastagratäng med Lax & Spenat

Jag har länge varit sugen på Laxlasagne med Spenat, något som jag har lagat ganska ofta tidigare men som det inte har blivit på ett tag nu! Vanlig lasagne med köttfärssås i all ära men det kan ju vara kul att variera sig lite grann och lax och spenat går ju faktiskt himla bra ihop :) Nu bar det sig dock inte bättre än att jag hade glömt att köpa lasagneplattor så jag fick ta vanliga makaroner (vilket jag iofs tycker bättre om) så det blev en sorts pastagratäng istället, men satan i gatan vad bra det smakade och så snabbt det gick att laga! :)



4 port

2 ½ dl okokta makaroner
200 g gravad eller kallrökt lax i mindre bitar
8 "pinnar" crabfish
250 g frust hackad spenat (gärna färdigstuvad så blir det krämigare)
100 g philadelphiaost med smak av gräslök
1 dl mjölk
½ dl lättcréme fraiche
1 dl riven ost

Koka makaroner
Tina spenaten i en kastrull.
Rör ned philadelphiaosten och späd med mjölk samt créme fraiche.
Blanda laxbitarna och crabfishen med den kokta pastan i en ugnsfast form eller fyra mindre portionsformar.
Häll över spenatsåsen och blanda runt lite så att pastan blir spenatig men så att såsen fortfarande täcker den.
Strö över riven ost och gratinera i ugnen i ca 15 minuter tills osten har smält.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååh, så gott det där lät!!!

2008-11-18 @ 20:12:47
Postat av: Hanna

...tycker Hanna! (vet inte varför det inte kom med)

2008-11-18 @ 20:14:27
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: KarinW

Det där SKA jag testa någon gång, ser hur gott ut som helst!

2008-11-18 @ 22:37:54
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: bea

åh det måste man ju prova

2008-11-19 @ 07:12:54
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Anna

KarinW: Det var det också! dessutom HIMLA enkelt, särskilt om man har färdigstuvad spenat! :)



Anonyma Hanna: Testa vetja :)

2008-11-19 @ 11:57:10
URL: http://dewdropia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0