Gårdagen och Idag!

Jag har alltid tyckt att Simon & Garfunkel har varit ganska bra men jag kan ju inte säga att jag varit någon aktiv lyssnare, utan känner väl mest till de mesta kända låtarna, typ "Mrs Robinson", "Bridge over troubled water" och "The Boxer". MEN, efter gårdagens konsert kommer det definitivt att bli ändring på detta!!! Art Garfunkel var helt UNDERBAR! Trots att han blivit lite äldre än när han och Paul Simon körde tillsammans så har han fortfarande samma fina röst och mellansnacket var precis lagom, varken för mycket eller för lite men ändå ganska personligt! Han körde alla de gamla låtarna, förrutom de ovannämnda även förståss "Sounds of Silence" och "Kathy's song" och flera som jag inte vet vad dom heter men som var JÄTTEBRA! Fast Mrs Robinson var överlägset bäst :) En mycket lyckad konsert med andra ord!!!

Restaurangbesöket var dock mindre lyckat!! Restaurangen var ju visserligen jättefin och servicen bra och maten skulle säkert ha varit jättegod om den inte hade varit KALL och om moussakan inte ENBART hade bestått av potatis och lite tomatsås (nej jag beställde inte den vegetariska)! Var var köttfärsen, auberginen och bechamelsåsen? Är det inte typ det som är det viktigaste i en moussaka?? Dessutom fick vi vänta i typ fyra år innan vi fick maten :( Mammas och pappas mat (souvlaki med klyftpotatis och tzatsiki) var dock ganska ok iallafall så jag käkade lite på deras tallrikar också ;P

Nu ska jag gå ner till mammas och pappas hotell och äta frukost, sen blir det shopping, en tur ut till Björnön och sen kinarestaurang :)

Ha en fin dag allihopa!!


Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag är extremt avundjuk på dig. :)

2008-10-18 @ 12:55:02
URL: http://www.secondhandrumours.com
Postat av: Hanna

Visst är det trist när man inte blir nöjd med maten...



Annars verkar det som en kanonkväll! =)

2008-10-18 @ 19:13:39
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: KarinW

Vad fina saker du shoppat, jag vill också ha stövlar! Synd på maten, man blir besviken när det blir så där. Blir nostalgisk när du pratar om Simon&Garfunkel, semester på Gotland för 100 år sedan med en massa minnen.

Ha det bra/kram

2008-10-18 @ 21:08:07
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0