Kycklingtacos i gott sällskap!!

Ikväll kommer två kompisar hit för lite mat och trevligt tjejsnack!!
Jag tänkte bjuda på kycklingtacos fast med fajitaskrydda och jag har redan förberett den nu på förmiddagen för att kunna ta det lite piano i eftermidag och göra iordning mig och så :)

Recpetet är väldigt improviserat av mig själv för jag blandade i det jag trodde skulle smaka bra tillsammans och jag fick ju himla rätt för satan i gatan vad gott det var när jag provsmakade, fast väldans starkt men det gillar ju jag!!

Hoppas tjejerna tycker likdant!



Såhär blev mitt recept som borde räcka till fyra personer:

Fyra grillade kycklinglår
En skivad gul lök
En burk skivade champinjoner
En röd paprika i små bitar
En påse Fajitas Spice Mix (Santa Maria)
En burk krossade tomater
Én burk créme fraiche
50 g Philadelphiaost med Paprika & Kryddor

Fräs alla grönsakerna tillsammans med kryddmixen.
Tillsätt kycklingen och de krossade tomaterna.
Rör i philadelphiaost och créme fraiche

Till kycklingtacosen tänkte jag ha lite tillbehör:



Salsa med Tomater, Mango och Rödlök som blandats med lite Sweet Mango Sauce (från Ica)

Avokadoröra
med mosad Avokado, Philadelphiaost Paprika & Kryddor och Créme Fraiche

Tortillabröd
Nachos
Sallad
Tacosås

Inte så avancerad festmat men rätt trevligt ändå :)

Vad brukar ni bjuda era tjej/killkompisar på när ni ska ha myskväll?

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud så gott! Tacos är trevligt att äta ihop tycker jag. Trevligt också att göra egna pizzor där var och en får fylla sin egen! Hoppas att ni får trevligt!

2008-10-30 @ 17:01:52
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com
Postat av: Kryddburken

Åh så mysigt! Och gott ser det ut också!! hoppas ni får en kanontrevlig kväll! Å du, de där med lever det kommer du aldrig lyckas med på mig!! ;-)

2008-10-30 @ 18:06:11
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Anna

Malin: Pizza är superbra att göra tillsammans och det är ju skoj att hjälpas åt med matlagningen :) Tapas är också skitkul!!



Kryddburken: Det hoppas jag också och jag kommer garanterat att lura i dig lever och du kommer t o m att tycka att det är gott, jag lovar!! ;P

2008-10-30 @ 18:43:11
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kycklingen låter supergod!! En av mina närmaste tjejkompisar vill bara äta tacos så det blir det alltid när vi träffas. Annars gillar jag att göra buffémat, till födelsedagar och så!

2008-10-30 @ 18:54:47
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: carolina

tacos ar oslagbart! ratta mysmaten. kycklingtacos ar gott som variation ocksa! :D

2008-10-30 @ 23:50:09
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0