Ruskväder och Värmande Soppa!

Idag har det verkligen regnat hela tiden utan uppehåll!
Fast det har nästan varit lite bra för jag har haft en sån här tvätt-städ-pyssla-med-sånt-man-aldrig-orkar-när-man-jobbar-dag! Jag gjorde också i ordning en stor sats med den dundermonstergoda Rostade Tomat- och Paprikasåsen och frös in så att det bara är att ta fram och använda till typ pasta! En del av den blandade jag med spenat- och ricottafylld tortellini och mozzarella så det får blir morgondagens lunchlåda tror jag allt :)

Till lunch blev det en enkel, krämig och god Broccoli- och Blomkålssoppa som passade perfekt i ruskvädret!
Till soppan åt jag en jättegod smörgås med skinka, tomat, keso och lite mango på toppen :)



4 portioner

1 bit purjolök
1 gul lök
4 potatisar i bitar
1 litet blomkålshuvud
1 broccolistånd
1 tomat i bitar
7 dl grönsaksbuljong
3 dl mjölk
50 g philadelphiaost

Svartpeppar
LIte muskot

Koka upp buljongen och lägg ner potatis, lök och purjolök. Låt koka ca 10 minuter och lägg sedan ner resten av ingredienserna förrutom mjölken och tomaten. Låt koka ca 7 minuter.
Ta upp några blomkåls- och broccolibuketter och lägg dem åt sidan.
Mixa sedan resten till en halvslät soppa.
Späd sedan med mjölken, ha i philadelphiaosten och låt den smälta ned i soppan.
Lägg i de sparade broccoli- och blomkålsbitarna samt tomaten i bitar och låt allt bli jättevarmt!
Servera soppan med bröd så att du blir mätt!


Kommentarer
Postat av: lina

Vad gott med soppa i ruskvädret. Här regnar det också för fullt. Tack för din kommentar i min blogg också, en kokbok är ju lite av en dröm.

2008-10-05 @ 17:19:32
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: carolina

soppan lät ju helt underbar! GOTT! :) jag brukar ha körvel när jag gör potatis och purjolökssoppa :D

2008-10-06 @ 14:26:30
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0