Indisk Kycklingpizza!

Imorse var det världens finaste morgon!
Jag älskar när det är kallt ute så att det kommer rök ur munnen när man andas men när solen samtidigt värmer i ansiktet! Jag körde långpass på Björnön och det var så vackert därute!
Massa fina höstlöv och jag såg nog säkert tio rådjur minst!

Ikväll blev det indiskt tema igen på middagsmaten, en kycklingpizza med tortillabröd som botten, smart och snabbt!



1 port

1 tortillabröd
1 grillat kycklingben
½ gul skivad lök
En liten purjolök i skivor
1 tsk garam masala
½ tsk gurkmeja
½ tsk curry
1 krm kanel
1 msk het mango chutney
½ dl créme fraiche
½ banan i bitar
100 g körsbärstomater i klyftor
3 msk riven ost

Fräs kycklingen, löken och purjolöken i smör tillsammans med kryddorna.
Rör ned créme fraiche och mango chutney.
Lägg röran på tortillabrödet.
Lägg bananskivorna och tomaterna ovanpå och strö över riven ost.
Gratinera i ugnen i knappt 10 minuter tills osten har smält.


Före osten

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej! Hur man får produkter hemskickade, jo det var så att några reklambyråer tog kontakt med mig och frågade om det var ok om dom skickade lite saker till mig. Och efter det har det rullat på. Jättekul att få testa nya produkter föra alla andra!

Ja Sala är bara ca 4 mil från Västerås. Så det är inte alls långt ifrån!

Hälsningar Linnéa

2008-09-30 @ 09:53:30
URL: http://linneasskafferi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0