Het VegoChili till Dam med Ont i Halsen

Usch, jag har jätteont i halsen och har haft det i snart tre dagar :( Är inte förkyld, har ingen feber och känner mig inte särskilt sjuk... men har så fruktansvärt jätteont i halsen!

Jag var egentligen inte speciellt sugen på något ikväll förutom glass.. men äta måste man ju så då tänkte jag att en het chiligryta nog skulle passa min onda hals! Jag orkade inte ta fram något kött, så den blev vegetarisk med bönor och oj så gott det blev :) och vet ni... halsen känns faktiskt bättre nu :)




4 portioner

1 gul skivad lök
1 röd paprika i bitar
1 grön paprika i bitar
1 riven morot
1 burk champinjoner (hela som du skivar själv eller som du låter vara hela)
1 burk minimajs i bitar
½ purjolök
4 strimlade soltorkade tomater
1 hackad tomat
1 burk majs
1 burk krossade tomater
½ dl ketchup
1 burk bönor (jag hade cannellinibönor)
1 tsk paprikapulver
2 tsk Chili & Cacao (Santa Maria)
1 tsk spiskummin
1 tsk sambal oelek
1 msk honung

Fräs alla grönsakerna (förutom majsen, bönorna och körsbärstomaterna) tillsammans med kryddorna.
Häll på de krossade tomaterna, ketchupen och honungen och låt det puttra en bra stund!
Rör ned majsen, bönorna och körsbärstomaterna mot slutet.

Servera med nachos och en klick matlagningsyoghurt



Kommentarer
Postat av: Hanna

Den där grytan såg ut att vara helt i min smak!!

Hoppas att halsen ger med sej!

2009-08-03 @ 14:09:29
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Filibabba

Mums vad gott! :)

2009-08-03 @ 14:22:36
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Karin W

Med den där goda grytan skulle jag kunna vara vegetarian! Hoppas du piggar på dej Anna!

2009-08-03 @ 21:48:26
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0