Varm pastasallad med Kycklingkassler

Idag blev det en härlig varm pastasallad med kycklingkassler och grönsaker till lunch!
Jag tycker kycklingkasslern (den på Willys är bäst) är godare än vanlig kassler, betydligt mer saftig och inte så salt! Först tänkte jag göra vanlig kall pastasallad, men det är ju ganska ruggigt ute så varm mat smakade bättre :)


1 port



50 g valfri pasta
100 g kycklingkassler
½ liten röd paprika i bitar
½ liten gul lök i skivor
½ liten burk champinjoner
En liten bit skivad purjolök
100 g körsbärstomater i halvor
½ tsk cayennepeppar
1 tsk paprikapulver
1 msk sweet mango sauce

Koka pastan enl anvisningar
Stek kasslern tillsammans med grönsakerna (inte tomaterna) och kryddorna.
Rör ned pastan tillsammans med sweet mango sauce och körsbärstomaterna och låt allt bli varmt!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

svar: ja det tror jag säkert ;D det är bara att krydda tills man tycker det är gott.

2009-02-25 @ 16:55:19
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Kryddburken

Men hej vännen! Näjdååå, nej inte har jag glömt dig inte!! :-D Jag försöker bara beta av min långa "svara-på-blogg-lista" från andra änden, alltså inte börja uppifrån utan nerifrån... Från Ö och upp till A... Istället för tvärtom, om du förstår mitt svammel! Och nu är jag på M för tillfället, men jag hoppade över till D bara för dig! :-D Allt är toppenfint här, jag är långledig nu och bara njuter av att vara hemma o pyssla och grejja i köket! Själv då? Mycket på jobbet? åter till M... So long, kram från Öland!

2009-02-25 @ 18:43:23
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0