Lövbiffspizza

Det här var egentligen gårdagens lunch, men jag fick lite bråttom så jag hann inte skriva om den då!
Pizza med tortillabröd som botten är en ganska stor favorit hos mig har jag kommit på! Jag är ju inte så jätteförtjust i pizza i vanliga fall, särskilt inte om botten är för tjock för då tycker jag det blir för mäktigt, men tortillabottnar kan man ju kalla allt annat än tjocka :) Fyllningen till gårdagens pizza är ju inte direkt någon traditionell pizzavariant,
men väl så god ändå! :)



1 pizza

1 medelstort tortillabröd
75 g lövbiff i strimlor
½ litengul skivad lök
½ hackad tomat
En liten bit skivad purjolök
½ liten burk champinjoner
½ dl tärnad mango
½ dl tärnad avokado
2 strimlade soltorkade tomater
1 msk Jalfrezikrydda
½ msk sambal oelek
½ dl créme fraiche

10 körsbärstomater i klyftor
2 msk philadelphiaost paprika & kryddor
2 msk riven ost

Börja med att woka köttstrimlorna lätt i en wokpanna.
Lyft sedan upp den och woka grönsakerna (ej frukten).
Lägg i köttet igen och krydda med jalfrezikryddan och sambal.
Tillsätt créme fraiche och låt det koka ihop en stund, för att sedan svalna en aning.

Bred ut lövbiffsröran på tortillabrödet.
Fördela avokadotärningarna och både sorternas tomater över.
Klicka på philadelphiaosten och strö över den rivna osten.
Gratinera i ugnen (225 grader) i ca 8-10 minuter.

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Jag springer bara för eget nöjes skull! Så nej, ingen klubb... :) Du då?

2009-01-18 @ 14:11:41
URL: http://malinhalsofreaket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0