Skaldjur i Krämig Tomatsås med Färsk Pasta

Återigen en pastarätt! De sålde billig färsk pasta på Willys häromveckan så då passade jag på att köpa hem lite! Färsk pasta är såååå mkt godare än vanlig pasta tycker jag, men det är lite trist att den inte håller sig så länge! Fast det gör ingenting att jag måste äta pasta ofta för det går ju alltid hem lixom :) Dessutom går det att variera så himla mycket med massa olika såser! Idag blev det en trevlig röra med skaldjur och Keldas Créme Fraiche med Tomat och Basilika!
Jag rörde även ned lite philadelphia för att öka krämigheten ytterligare :)
Supergott!!



2 port

200 g blandade skaldjur (t ex musslor, kräftstjärtar & räkor)
½ strimlad purjolök
2 strimlade soltorkade tomater
1 ½ dl Kelda Créme Fraiche med Tomat & basilika
2 msk philadelphiaost
10 körsbärstomater i klyftor

Färsk pasta för två portioner

Fräs purjolöken och de soltorkade tomaterna en liten stund.
Rör ned Kelda Créme Fraiche, philadelphiaost, tomater och skaldjur.
Låt allt bli varmt men inte koka!
Koka pastan och häll av kokvattnet.
Blanda såsen med pastan och servera omedelbums!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Håller med dej angående färsk pasta! Sååå gott, men trist att den inte håller sej så länge. God fortsättning på dej Anna, hoppas att du haft trevlig jul/nyår!!

2009-01-03 @ 23:39:23
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Karin W

Blir nog pasta hos mig imorgon men tyvärr ingen färsk. Det blir extra gott med den, gillar en färsk sort med tomat och vitlök.....

Varför har jag aldrig några goda skaldjur hemma?

Ha det fint Anna!

2009-01-04 @ 20:26:07
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0