Biffwok med Ingefära & Citrongräs

Santa Maria's olika woksåser är jättegoda tycker jag! För inte så länge sedan fick jag ju hem flera olika att smaka och en av dem var med smak av ingefära och citrongräs! Idag testade jag den i en wok tillsammans med biff och grönsaker och den föll mig helt klart i smaken!



4 port

400 g strimlad biff
1 grön paprika i bitar
1 röd paprika i bitar
1 gul lök i skivor
1 purjolök i skivor
1 burk champinjoner eller 200 g färska
1 burk minimajs
4 ananasringar i bitar
1 påse "Ginger & Lemongrass Wok Sauce" från Santa Maria
Ev sambal oelek

Woka köttet först och lägg den sedan åt sidan.
Woka därefter grönsakerna snabbt så att de fortfarande behåler sin spänst
Blanda samman köttet och grönsakerna och häll på såsen.
Låt det puttra en stund och tillsätt ev sambal oelek för mer hetta.
Servera med ris eller nudlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0