Wrap med Indisk Lax

När jag lagar indiskt använder jag som oftast kyckling och en massa grönsaker, men det är ju skoj att variera sig ibland och indiska smaker passar enligt mig ihop med de allra flesta råvaror! Det här blev en kall curryröra med lax som jag la i ett tortillabröd tillsammans med diverse frukt och grönsaker! Hur gott som helst :)



En wrap

1 bit laxfilé i tärningar (ca 100 g)
½ gul skivad lök
2 msk yoghurt
1 tsk curry vindalooo
 1 msk mangochutney
1 msk citronsaft

Blanda samman yoghurt, krydda, mango chutney och citronsaft.
Lägg laxen och löken i yoghurtmarinaden och ställ in i kylen, gärna över natten.
Stek laxen och löken i smör.
Ställ åt sidan att svalna.

1 d matlagningsyoghurt
½ msk mango chutney
½ lite röd paprika i tärningar
1 bit färsk mango i bitar
 ½ avokado i tärningar

Blanda samman matlagningsyoghurt och mango chutney,
Blanda ner lax, lök, paprika och avokado.
Lägg röran i ett tortillabröd tillsammans med sallad och körsbärstomater.
Rulla ihop och servera.


Kommentarer
Postat av: Filibabba

ser gott ut! :)

2009-12-01 @ 06:57:36
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0