Chili- och Limekryddad Fisk med Varm Currysmakande Bönsallad

För ett tag sedan fick jag hem några nya kryddmixer från Santa Maria och idag var det premiär för en av dem, nämligen Chili & Lime! Den var tydligen framförallt tänkt som en fiskkrydda och det är ju bäst att lyssna på det så jag köpte en bit färsk fiskfilé när jag var och handlade! När jag fick kryddmixerna hade de även skickat med en receptfolder där det fanns ett recept på just Chili- och Limekryddad fisk och sedan en bönsallad! Jag gjorde inte precis som i receptet men inspirationen är hämtad därifrån iallafall :) Bönsalladen smaksatte jag med ytterligare en Santa Maria-produkt, nämligen deras woksås "Yellow Curry" och jesus amalia vad god den blev!!
Högt betyg till både Chili-Lime-kryddan och Yellow Curry-saucen!!!




4 port

500 g valfria fiskfiléer (jag använde färsk hajmal)
1 påse Chili-Limekrydda (Santa Maria)
½ dl ströbröd
Smör till stekning

200 g färsk svamp (t ex kantareller & champinjoner)
1 burk valfria bönor (jag använde cannellinibönor)
1 tunt skivad rödlök
1 avokado i tärningar
1 nektarin i tärningar
1 paprika i bitar
300 halverade körsbärstomater
1 påse Santa Maria Yellow Curry-woksauce

Matlagningsyoghurt och Nachos till servering

Såhär gör du:

Blanda Chili-Lime-kryddan med ströbrödet och panera fisken i det.

Stek champinjonerna i smör.
Blanda ner övriga ingredienserna till bönsalladen i champinjonerna och låt dem bli lite varma.
Tillsätt woksåsen och låt det småputtra en pytteliten stund

Stek fisken i smör tills den har fått fin färg

Servera med bönsalladen, nachos och matlagningsyoghurt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0