Pizza med Fläskfilé, Kantareller och Bearnaisesås

Mina försök att lära mig att gilla bearnaisesås fortsätter. Idag tog jag ett steg till framåt och vågade mig på såsen i varm tappning! Jag tror att knepet för att jag ska lära mig att tycka om den är att jag använder den till maträtter som jag i vanliga fall utan bearnaisesås älskar! Jag älskar pizza så idag fick såsen hamna på en sådan tillsammans med fläskfilé, kantareller och söta körsbärstomater och så använde samma tomatsås som till lunchen!

Vet ni... pizzan blev gudomligt god!!!



En portionspizza

Ett tortillabröd (jaja, det är lite fusk men jag tycker det blir bra och vem orkar göra pizzadeg till en person?)

75 g fläskfilé
1 näve kantareller
½ liten gul skivad lök
1 msk smör
Svartpeppar efter smak
6 delade körsbärstomater
½-1 dl tomatsås

½ dl créme fraiche
1 msk OLW Dip Bearnaise
2 msk riven ost

Fräs köttet, svampen och löken i smör. Krydda med svartpeppar.
Bred tomatsås på tortillabrödet och fördela kött, svamp, lök och körsbärstomater uppå.



Ringa över såsen och toppa med den rivna osten.



Gratinera i ca 220 g värme i typ 7-8 minuter



Kommentarer
Postat av: Magistern

Men jisses! Nog fattar jag din motvilja mot bea-sås om du nedlåter dig till OLW dipsås!!!



Skärp dina sinnen, gör din egen bea!

2009-09-05 @ 22:46:49
Postat av: Anna Sjöberg

Magistern: skratt men OLW's dip är ju den enda bea-sås som jag överhuvudtaget har tyckt om ens lite ju.. och då ska du veta att jag har f¨tt smaka MÅNGA beanraisesåser (inte minst hemmagjorda) under min uppväxt för jag har en sjukt bea-såsälskande familj!

2009-09-06 @ 06:28:22
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Magistern

Något kan ha blivit fel när Darwin skapade dina smaklökar, men jag är övertygad om att du kan lära dig och komma längre i smakupplevelse än du gjort hitintills.



Först och främst bör du börja med att köpa kvalitativa råvaror och inga hel- eller halvfabrikat med mängder av förgörande E-ämnen.



Stek/grilla/förväll/koka fisk, kött eller skaldjur. Till det en sås du smakar dig fram medels att du använder naturliga råvaror och inga PULVER av något som helst slag. Självklart en del grönsaker, råa eller tillagade, som gör dig stor stark och allt tilåter dina smaklökar växa!



När det kommer dryck så ger du tusan i att ens närma dig BiB, det kommer INTE att utveckla dina lökar kan jag lova dig!!



ALLA PULVER ÄR SKITMAT!



2009-09-06 @ 08:39:22
Postat av: Mikaela Urbom

haha varför vill du så gärna gilla det? :)

kram

2009-09-06 @ 09:06:28
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/
Postat av: Helena Ljunggren

Hoppsan, darn så gott det ser ut :)

2009-09-06 @ 10:37:15
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0