Falukorvsburgare!

Man behöver ju faktiskt inte alltid äta regelrätta köttfärsburgare i hamburgerbröd! Falukorv går MINST lika bra, särskilt om man är vrålhungrig efter en utomordentligt underbar långtur på skidor där det på slutet var så mörkt i skogen att jag inte såg en millimeter framför mig :)

En skidburgare med falukorv!



En bit falukorv skuren i 3-4 halvtjocka skivor
½ liten gul skivad lök
3-4 tomatskivor
Gurka
Sallad
Ketchup
Matlagningsyoghurt smaksatt med lite vitlök
1 hamburgerbröd (rostat om man man vill)

Stek falukorv, lök och tomatskivor
Lägg lite sallad, gurka, ketchup och dressing på underdelen av hamburgerbrödet.
Lägg på falukorvsskivorna, löken, tomaten och toppa med mer dressing.
Lägg på överdelen av brödet





Kommentarer
Postat av: Jessica

Minns att vi fick falukorvsburgare när jag gick i skolan och det var faktiskt riktigt gott. Kan tänka mig att mina barn skulle älska det så det får det nog bli nån dag!

2010-01-23 @ 22:05:36
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0