Lyxlunch på en ledig fredag!

Ibland tycker jag att man kan lyxa till det lite extra, även om man inte riktigt har gjort något för att förtjäna det!
Fast när det är - 18 grader ute så får man nog unna sig det mesta ändå tycker jag :)

Den här lilla skapelsen är bland det godaste jag ätit... på riktigt!!
En minismörgåstårta, enbart fylld med goda saker!



1 portion

3 skivor bröd (jag hade två formfranska och en skiva vörtbröd)
Smör till brödet

2 msk majonäs
1 msk kräftost
1 dl kesella
1 msk pressad citron
Hackad dill
½ hackat hårdkokt ägg
2 crabfishpinnar i mindre bitar
1 dl räkor
2 msk tärnad mango
1 msk tärnat äpple
1 msk tärnat päron
1 msk tärnad sharonfrukt
1 msk tärnad paprika
Finstrimlad sallad

Kantskär brödet och smöra det.
Blanda majonäs, kräftost, kessela, citronsaft och dill.
Blanda ner ägget, hälften av crabfishen och räkorna, 1 msk mango, äpplet, päronet och sharonfrukten.
Bygg bakelsen med fyllningen emellan brödskivorna.
Garnera med återstående skaldjur, mangon och paprikan samt finstrimlad sallad utmed kanterna.


Kommentarer
Postat av: Kari Receptomaten

Jaa! Äntligen en minismörgåstårta!

Jag har aldrig förstått varför smörgåstårta ska vara till särskilda tillfällen, fest eller begravning.



Tack för inspirationen!

2010-01-08 @ 20:00:00
URL: http://receptomaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0