Vegetarisk Lasagne

Jag har nog gjort vegetarisk lasagne förut, fast jag kommer inte alls ihåg hur jag gjorde eller hur jag tyckte att det smakade! Alla andra pratar ju dock om veggoformen av denna eminenta pastarätt hela tiden så då måste jag ju bara testa för att se om det är så gott som alla säger! Många använder spenat i sin veggolasagne, men det hoppade jag över eftersom Stevie nog är lite skeptisk inför den gröna delikatessen! Jag blandade dock, precis som många andra, ner keso och i det hället med smaken av grillad paprika! MYCKET gott!! Men jag måste nog säga att köttfärsvarianten nog faktiskt vinner iallafall :)




4 portioner

1 paket färska lasagneplattor alt torkade

Tomatsås:

1 stor gul skivad lök
10 färska champinjoner i skivor
2 rivna morötter
1 stor röd paprika i bitar
1 flaska färdig tomatsås (jag använde Dolmios klassiska)
Extra basilika och oregano om man vill

1 burk keso (gärna med smak av grillad paprika

Fräs alla grönsakerna i smör.
Tillsätt tomatsåsen och låt såsen puttra så länge du hinner.
Krydda ev lite till.
Låt såsen kallna och blanda den sedan med keson

Ostsås
1 msk smör
2 msk vetemjöl
3 dl mjölk
1 dl créme fraiche
½ ask Philadelpihia vitlök & örter

1 ½ dl riven ost

Smält smöret och rör ut vetemjölet i det.
Tillsätt mjölk, créme fraiche och philadelphia.
Låt puttra tills såsen får en lagom tjock konsistens.

Varva tomat-kesoröra, ostsås och lasagneplattor i en form.
Översta lagret ska vara ostsås.
Strö över den rivna osten.
Gratinera i ugnen i ca 15-20 mnuter.


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja jag är ju en sån där som är skeptisk när det inne finns kött i, är ju dock kul att testa nya grejor.

Vad är det man säger? Never say never...

Ha det gott

2010-03-27 @ 09:14:51
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/
Postat av: carolina

jag brukar köra spenat och mozarella i min veggo-lasange, blir gudomligt =)

2010-03-31 @ 15:49:16
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0