Hemma (?) i Norrköping igen!

Nu är jag tillbaka i Norrköping efter några underbara dagar i Västerås!
Jag vet inte ens om jag vill kalla Norrköping för hemma längre även fast det iallafall är en vecka kvar tills jag flyttar för jag skulle allra allra allra helst bo i Västerås redan nu!

Konferensen med nya jobbet var jättejättekul och jag tror nog allt att jag lyckades lära mig hälften av namnen på alla som jobbar på avdelningen, DET NI! :)

Middagen igår var en riktig lyxmåltid med tre-rätters och allt!
Till förrätt var det Gräddstuvade kantareller på toast.

Till huvudrätt serverades Lammfilé och potatisgratäng med rostad vitlök- och timjansås


Lammfilé med rostad vitlök- och timjansås



Potatisgratängen


Alltihopa :)

Till efterätt vi fick ngn form av Bärcoupe med Kaktussorbet


Bärcoupe med kaktussorbet

Allt smakade ljuvligt och det ser ni t o m på bilderna tror jag!
Tyvärr glömde jag bort att ta en bild på förrätten men den såg minst lika aptitlig ut (även om stuvningen var lite väl salt)

Efter maten blev vi underhållna av en trubadur som hade musikfrågesport och allsång och efter det blev det lite vin, drinkar och väldigt mycket prat och skratt i baren!

Trots att det blev ganska sent vaknade jag supertidigt så jag gick ut en liten sväng innan frukosten.
Precis utanför infarten till gården hittade jag världens guldkantarellställe så imorgon eller på fredag blir det nog ngt skoj med svamp tror jag allt :)





Kommentarer
Postat av: carolina

wow vilken fin mat! min kompis har jobbat på ramnäs konferens och gjort efterrätter :) kul att du trivs redan, man kanske springe rpå dig någon dag. lucky you med kantarellerna, jag åt ju mina stekta på valnötsbröd, men såg på på www.pickipicki.se att det fanns recept på en kantarellpaj med kesella som verkade gudomlig. har några påsar kvar i frysen ;-)

2008-08-20 @ 21:31:13
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Lisa

alltså, dte borde vara alldeles förbjudet att publicera sådana frestelser där jag kan se dom. ta med mig nästa gång?

2008-08-21 @ 09:27:17
URL: http://lisasfyrakvadrat.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åååh, det ser otroligt gott ut!

2008-08-21 @ 10:05:18
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Anna

karolina: Ja, det hoppas jag verkligen att vi gör :) Jag känner ju i princip ingen i Västerås så alla bekantskaper är välkomna! :)



Lisa: Absolut! Du får skola om dig till sjuksköterska och börja jobba hos på min avdelning för vi åker tydligen till Ramnäs på konferens varje år :)



Hanna: Det var det också! Jag hade aldrig ätit lamm förut, men det smakade jättebra (fast kyckling är godare)

2008-08-21 @ 10:49:45
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad mycket gott ni fixat! Potatisgratäng, det kommer det bli till helgen - mmm...

2008-08-21 @ 12:40:45
URL: http://egokick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0