Inköpslista inför Västerås! :)

Ska ju flytta om några veckor men åker ner redan på söndag och målar lite fondväggar och försöker fixa iordning så mycket som möjligt! :)
En grej av sakerna jag tänkte göra är att fylla frysen, kylen och skafferiet så att det är gjort inför den "riktiga" flytten!
Det ska faktiskt bli riktigt kul att "inventera" allting på nytt!
Jag har skrivit en inköpslista med grejer jag kan tänkas behöva ha men den behöver givetvis kompletteras så kom med förslag vetja! :) Vissa grejer tar jag givetvis med mig i flytten, typ kryddor fast ni får gärna ge mig tips på braiga kryddor också förståss!

Kryddor

Santa Maria Mango & Curry

Santa Maria Orange Pepper

Santa Maria Cacao & Chili

Santa Maria Sweet Heat BBQ

Santa Maria Kryddmix för Couscous


Frysvaror

Kycklingben

Rödspätta

Lax
Räkor
Crabfish

Köttfärs

Kassler

Korv

Quornfärs

Spenat


Bröd
Polarkraft Extréme

Fazer's Hällakulor

Tortillas

Tunnbröd

  

Kylskåpsvaror

Kräftstjärtar i lake

Scampi i lake

Musslor i lake

Halloumiost

Smörgåsskinka

Mango Chutney

Soya

Sambal Oelek

Ketchup

Yoghurt

Matlagningsgrädde

Créme Fraiche

Keso

Yoghurt

Philadelphiaost

Kräftost

Ägg

Grönsaker

Frukt


Konserver

Champinjoner

Krossade tomater

Kidneybönor


Skafferivaror

Musli

Matvete

Risottoris

Bulgur

Nudlar

Thé

Knäckebröd

Annat

Aluminiumfolie

Plastfolie

Bakplåtspapper





Kommentarer
Postat av: Sarah

Vill du ha hjälp att måla?

2008-08-13 @ 12:02:16
Postat av: Anna

Tack för erbjudandet men jag ska åka på konferens med jobbet dagen och vill komma iordning lite i lägenheten först och så och då är det ganska skönt att vara ensam... men jättetack för erbjudandet! :)

2008-08-13 @ 13:18:18
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: hilli

såg att du skulle köpa lite nya kryddor,ville bara tipsa om wasabi/sesam kryddan,helt fantastiskt god!lycka till!

2008-08-15 @ 12:09:15
URL: http://hillismat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0