Pytt på Matvete & Kycklingkassler

Det blev lite av en paniklunch idag eftersom jag var ute och sprang lite för länge imorse så det blev en aning stressigt att hinna med både frukosten och lunchen innan jobbet! Då tänker säkert du såhär att "Jamen, varför struntar du inte i någon av måltiderna då om det nu blev så himla tajt om tiden??!!" Då svarar jag såhär att jag är väldans noggrann med mina måltider, särskilt på mina träningsdagar, men även alla andra dagar eftersom löpträning är ganska så jättemycket energikrävande, inte minst långdistans vilket jag pysslar med! Det är superduperjätteviktigt att äta tillräckligt för att jämna upp allting som förbrukas för annars bryter jag ju snarare ned både kropp och kondition än bygger upp! Jag är inte sådär dunderstor i maten, vill helst undvika att äta några kosttillskott och därför måste jag satsa på många, men lite mindre måltider! Hittills... "peppar peppar" har det funkat riktigt bra och jag har hittat en balans som funkar för mig! Ibland blir det väldans tätt mellan måltider och det kan kännas som att jag typ äter hela tiden, men hellre det än att jag käkade för lite i förhållande till det jag förbrukar :)   

Iallafall, nu har nog hållit kostföredrag tillräckligt så tillbaka till min lunch som jag faktiskt tror blev helt ok (har ju inte ätit den än), trots att den i princip handlade om att slänga ner allting som inte tog för lång tid att förbereda i en stekpanna, värma på och sedan äta med en klick keso! Jag hade som tur var lite färdigkokt 

Matvete


som jag stekte upp tillsammans med lite

Kycklingkassler
Kräftstjärtar
Oliver
Gul lök
Purjolök
Mango
Äpple
Körsbärstomater


och sedan piffade jag upp det hela med lite

Curry
Garam Masala
Sambal Oelek


och tänker äta det tillsammans med en klick

Keso

som jag blandat med

Sweet Mango Sauce

Såhär blev det:


Kommentarer
Postat av: Karin W

Bra att du äter mycket som du tränar!

Ska skriva keso på köplistan nu på en gång.

Gott Nytt År till dig om jag inte tittar in något mer före onsdag!

2008-12-29 @ 19:04:23
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0