Tacogratäng med bönor!

Idag har jag varit på RA-utbildning (reumathoid arthrit) igen och även denna gång på Scandic Hotell, precis som förra gången! Vi blev bjudna på lunch och det var läskigt gott med både lax, het chilifärsgryta, broccolisoppa, massa spännande sallader, bröd och supergod fruktsallad till efter det! :) Jag åt tills jag nästan mådde illa och ändå lyckades jag få i mig fika EN GÅNG TILL i pausen på föreläsningen :)

Därför var jag inte så hungrig nu till kvällen, men äta måste man ju göra ändå och eftersom jag inte hade ngn större lust att göra något avancerat fick det bli en snabblagad tacogratäng med kidneybönor- billigt, gott och enkelt!



Det här ska du ha i en gratäng för fyra personer:


En gul lök
En stor burk kidneybönor
En riven morot
En burk champinjoner
En burk krossade tomater
En påse tacokrydda
En msk sambal oelek
Fyra ananasskivor i bitar
Körsbärstomater i klyftor

½ ask Philadelphia (paprika & kryddor)
½ dl créme fraiche
½ påse nachos
1 dl riven ost

Fräs grönsakerna tillsammans med tacokryddan.
Tillsätt krossade tomater och sambal oelek.
Häll i kidneybönorna och ananasskivorna och låt den koka en liten stund.
Häll tacoröran i en ugnsfast form
Blanda philadelphiaosten med créme fraiche och bred det ovanpå.
Krossa nachosen lätt och strö dem över gratängen och släng även på några körsbärstomater om du vill.
Strö den rivna osten över och gratinera i ca 225 grader i 10-15 minuter.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som en väldigt god gratäng!

2008-12-10 @ 20:20:34
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Dennis

Den här var SUPERGOD, jag körde dock inte en burk utan blötlägger bönorna själv la också till en hackad färsk Jalapeno (ingen taco utan Jalapeno! ;).

2008-12-26 @ 05:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0