Bulgursallad med Chorizo & Crabfish

Återigen en standardsallad a' la Anna!
Bulgur är verkligen supergott att göra sallader med! De små grynen suger åt sig dressingen så himla bra och det blir både saftigt och smakrikt! Idag blandade jag ner lite stark korv och crabfish i salladen tillsammans med diverse grönsaker och frukter! Jag hittade på en ny dressing och sen gjorde jag även trevlig kesoröra också :)




Det här hade jag i:

Bulgur (kokt med gurkmeja)
Chorizokorv
Crabfish
Rödlök
Körsbärstomater
Soltorkad tomat
Päron
Sharonfrukt
Physsalis

Dressingen:
Pressad saft av en clementin
½ msk mangovinäger
1 msk sweet chilisås
En knivsudd sambal oelek

Trevlig kesoröra för en person
1 dl naturell keso
1 msk créme fraiche
1 msk philadelphiaost med paprika och kryddor
1 msk mango chutney
1 finstrimlad soltorkad tomat

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ser gott ut!

2008-11-13 @ 21:41:04
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0