Matvete med Kycklingkassler, Avokado & Crabfish




En traditionell lunchsallad a' la Anna!
Det blir kanske lite tråkigt att läsa min lunchsallader som i princip nästan alltid liknar varandra även om jag har olika baser (pasta, bulgur, matvete, mograbiah etc) och olika andra ingredienser också för den delen!
Den sista tiden har det ju blivit både crabfish, kyckling, chorizo, kycklingkassler och räkor!
Sallader och mackor är ju lixom min absoluta favoritlunch (middag också för den delen) och det blir oftast så att jag lixom slänger i det jag tycker om och sen alltid lite frukt och lite tomater och då kanske det blir lite enformigt att läsa för er för det blir ju ofta ganska likt på bilderna och i recepten!
Om ni tycker det får ni säga till!?

Hur som helst, än är det ju ingen som har sagt något så jag lägger ut både bild och ingredienserna till dagens sallad!

Matveten kokade jag tillsammans med curry och apelsinsaft och sedan slängde jag i en klick smör och lite honung också medan den fortfarande var varm, himla gott och kanske inte jättenyttigt ;P
Kycklingkasslern är ju lixom redan rökt så den behöver inte tillagas något mer utan alla ingredienserna blandades ned i den avsvalnade matveten och så pressade jag lite mer apelsinsaft och så en dutt mangovinäger också :)

Det här hade jag i:

Matvete
Kycklingkassler
Crabfish
Avokado
Sharonfrukt
Apelsinbitar
Physsalis
Mango
Rödlök
Soltorkade tomater
Bladspenat


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag gillar att se dina lunchsallader!! Dom ser alltid så goda ut!

2008-10-12 @ 16:43:43
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Kryddburken

Men hej!! Så färggrannt och ser verkligen gott ut! Klart man inte tröttnar på dina recept! Du inspirerar ju till god hälsa vännen!! Må så gott!

2008-10-12 @ 19:49:55
URL: http://www.kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0