En Ganska Het (tror jag) Bönsallad i Matlådan!

Jag har redan börjat uppfylla mitt löfte om att käka mer bönor för imorgon ska jag ha med mig en trevlig bönsallad till jobbet! Jag ska bara jobba till lunch och sedan ska jag på föreläsning om RA på eftermiddagen och jag är inte så jättesäker på att jag har så mycket tid på mig att äta så då är det rätt bra med kall mat som inte behöver värmas!

Jag har ärligt talat inte en aning om ifall den här salladen är god eller inte för jag har ju inte smakat än!
Visserligen är ju alla ingredienserna goda så den borde vara god, men dressingen hittade jag bara på och glömde provsmaka innan jag hällde över! ;P Fast den blev nog lite småstark med tanke på sambalen!
Spenaten fick inte vara med på bilden för den tar jag med mig en egen liten burk så att den inte blir alldeles slakig (finns det ett ord som heter slakig???) om man rör ned den reda nu!

Jaja, jag tänkte ju äta salladen med massa keso så då får jag väl mest äta keso om den inte faller mig i smaken!



2 port

1 liten burk kidneybönor
1 liten burk majs
½ skivad rödlök
½ mango i tärningar
10 vindruvor i klyftor
300 g körsbärstomater i klyftor
½ påse bladspenat

Dressing:
Mangovinäger
Citronsaft
Sambal Oelek
Honung
Orange Pepper (Santa Maria)


Kommentarer
Postat av: carolina

ja...jag brukar nog också säga slakig, haha ;) sallad kan ju bli "slakig" och tung också om man häller på vinägrette dagen innan tex. gott såg det ut iallafall! och starkt kan ju behövas i den här kylan...vad är det föreläsning om?

2008-09-16 @ 19:53:56
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Anna

carolina: Det är föreläsning om RA (reumathoid arthrit - reumatism)! Vi har ju det som specialitet på min avdelning tillsammans med njurar och endokrinologi och jag kan bara dom två sistnämnda så det ska bli himla intressant :)

2008-09-16 @ 21:22:18
URL: http://dewdropia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0