Indisk Lunchlåda med Matvete & Kantareller

Nu har jag varit superduperförutseende och fixat till lunchlådan till söndag redan idag eftersom jag vet att jag är hopplös på förmiddagarna när jag ska jobba kväll och aldrig gör ngt vettigt (efter träningen förståss)! Sedan kommer jag på sisådär en timme innan jag måste åka att jag inte fixat iordning ngt käk till dagen efter och det är ju lite jättejobbigt att gå upp ÄNDÅ tidigare (vi börjar 06.45) och fixa ngt på morgonen! Nu behöver jag inte göra det för nu har jag redan lagat en liten lunchlåda eftersom det inte fanns ngt kul i frysen!!

Det ska bli himla spännande att se hur det smakar! Det är en blandning av massa grejer som behövde användas + indiska kryddor och sen så tänkte jag ha en sås som är gjord på matlagningsyoghurt blandat med Sweet Mango Sauce till och sen tomater förståss då så då blir den mera färgglad än nu!! Fast visst ser det ganska gott ut? :) 



Det här blandade jag i pytten:

Matvete
Kantareller
Purjolök
Röd lök
Gul lök
Vitlök
Soltorkade tomater
Bladspenat
Äpple
Honung
Citronsaft

 
och sen kryddade jag med lite Curry Madras och Sambal Oelek!

Vi får väl se hur det smakar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0