Min Veckomatsedel!

Nu tror jag faktiskt att jag börjar bli ganska nöjd med lägenheten! Det mesta är uppe på väggarna, gardinerna är på plats och möblerna är där de ska vara också :)
Det enda som är kvar är några grejer som jag inte har kunnat sätta upp utan hjälp av storebror och hans slagborr! Han kommer hit nästnästa vecka så då kommer TV:n, hatthyllan och "DVD-hyllan" också upp på väggen! :)

Nu när jag har börjat "mitt nya liv" med ny stad och ny jobb och allt är det nog dags att börja bli lite organisatorisk och planerad sådär ;P Ganska många matbloggare som jag läser lägger upp sin veckomatsedel och då vill ju inte jag vara sämre lixom! Fast om jag ska vara ärlig så är jag ju himla tveksam om den kommer följas till punkt och pricka, men den kan ju iallafall vara till en liten hjälp inför matköp så man slipper stå där i full panik och inte ha ett dugg att laga en vettig måltid på! :)

Här kommer den iallafall :)

Måndag
Lunch: Rotfruktsgratäng à la Jansson med Ansjovis & Ägg
Middag: Varm pastasallad med Halloumi, Avokado & Kantareller

Tisdag:
Lunch: Tonfiskpastasallad
Middag: Kyckling med halloumi, svamp och avokado

Onsdag:
Lunch: Kycklingpaj  med Grillad Paprika (snabblunch innan första dagen på nya jobbet!!)
Middag: Tonfiskpastasallad (matlåda)

Torsdag:
Lunch: Ciabatta med Avokadoröra
Middag: Chili Con Carne med ris (matlåda)

Fredag
Lunch: Rotfruktsgratäng à la Jansson med Ansjovis & Ägg (matlåda)
Middag: Chorizo & Mograbiahsallad

Lördag
Lunch: Något snabbt och jättegott! (Mannafrutti med fruktsallad och smörgås om jag känner mig själv rätt)
Middag: Moussaka

Söndag
Lunch: Gubbröra på hembakat bröd (om brödet blir bra)
Middag: Enchiladas

Kommentarer
Postat av: carolina

...om man ändå orkade veckoplanera, haha ;) duktig du är! ska bli spännande och höra vad du tycker om mograbiahsalladen. har inte provat själv än! :)

2008-09-02 @ 19:37:45
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: fannie

Ser mumsigt ut! Titta gärna in min goda veckomatsedel! :)

2008-09-02 @ 19:41:10
URL: http://thachokladboll.blogg.se/
Postat av: Anna

carolina: jag tycker också att det ska bli spännande för alla säger ju att det är så gott ju!



fannie: det ska jag göra :)

2008-09-02 @ 21:20:35
URL: http://dewdropia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0