Mograbiahsallad Med Chorizo, Räkor & Crabfish!

Nu har jag jobbat i några dagar och börjar komma in i rutinerna riktigt bra!
Vi hade ju datajournaler i Norrköping och här är det mesta på papper (fast vi ska få datajournal snart) och det är väl det som har varit mest olikt men annars så är det i princip samma patienter och samma sorts jobb som jag är van vid!
Jobbarkompisarna är underbara och man känner sig så välkomnen och redan som en i gänget :)

Egentligen skulle jag inte ha jobbat i helgen men det blev massa sjukt bland personalen så imorgon fick jag hoppa in som "vanlig" syrra efter hmmm 3 dagars introduktion;P Fast det ska nog gå bra för jag är ju inte direkt ensam utan har massa andra att fråga om det skulle vara något jag undrar :) När jag ändå fick jobba lördagen nu så passade jag på att byta så att jag går som introduktionssyrra på söndag och är ledig på måndag istället så jag får nog laga min moussaka då istället! På söndag tror jag nog att det blir stekt strömming istället :)

Ikväll blev det dock som planerat med en sallad på mograbiah, chorizo, avokado och lite skaldjur!
Mograbiah var riktigt riktigt riktigt gott och är absolut något jag ska äta ofta!
Om ni inte har testat Sweet Mango-såsen från ICA har ni missat något för den är superdupergod!





½ dl mograbiah
1 chorizo
Räkor & Crabfish i valfri mängd
100 g körsbärstomater i klyftor
½ avokado i tärningar
½ liten rödlök i skivor
½ nektarin i tärningar
Keso

Dressing:
Pressad saft av en apelsin
1 msk Sweet Mango Sauce (ICA)
1 msk mango chutney
½ tsk sambal oelek

Koka mograbiahan enl anvisningarna.
Blanda samman dressingen och häll den över den fortfarande varma mograbiahan och låt det svalna.
Stek chorizon och löken hastigt och låt även frukten och tomaterna få vara med en liten stund.
Blanda allt inklusive skaldjuren och avokadon med mograbiahan och servera med keso.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad gott det ser ut, fint foto!

2008-09-05 @ 20:44:01
URL: http://www.medennypasalt.blogspot.com
Postat av: Sara

Vad gott det ser ut, vilket fint foto!

2008-09-05 @ 20:45:21
URL: http://www.medennypasalt.blogspot.com
Postat av: Malin

Jättegott! Min favvo! Synd att det är rätt dyrt tycker jag... Vilken avdelning jobbqr du på förresten?

2008-09-05 @ 23:36:22
URL: http://www.minfruktsallad.blogspot.com
Postat av: Lisa

måste köpa ny mograbiah.

2008-09-06 @ 00:00:53
URL: http://lisasfyrakvadrat.blogspot.com
Postat av: Anna

Sara: Tack så mkt :)



Malin: Jag tyckte också att det var ganska dyrt men Frebaco är ju ett dyrt märke tyvärr :( Jag jobbar på en njur-endokring-reumatologiavdelning men jag pysslar mest med njurpatienterna :) Jobbar du också inom vården?



Lisa: Absolut!

2008-09-06 @ 09:35:42
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: carolina

jag tror att vi kommer bli grannar, haha. min nya lägenehet ligger jättenära dig :P vad bra att du trvis så bra på jobbet! :D och som vanligt blir jag alltid lika sugen på räkor när jag ser dina fina matbilder. du får hojta till om du vill ha guidning i västerås nåndag ;)

2008-09-06 @ 21:29:34
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0