Storebrorsbesök, Fint i Kök & Vardagsrum och Thaikäk!

Idag har min älskade storebror varit här på besök!
Vi är väldans olika, både till sätt och utseende. För det första är han tio år äldre än mig, vilket givetvis medför en del olikheter och dessutom är han en sån där musikerhårdrockskille med massa tatueringar, ciggen i ena handen och gitarren i den andra ;P Jag har visserligen också en pytteliten tatuering och gillar en del av samma musik han lyssnar på men han LEVER för den! Hur som helst så spelar det absolut ingen roll för han är världens bästa, roligaste, snällaste och den mest underbara bror man kan ha!

Han har iallafall varit här och hjälpt mig att sätta upp lite grejer på väggarna med slagborren såsom tv:n, hatthyllan och en avlastningsskena (Kroken från IKEA) i köket!

 Det blev hur fint som helst kan jag lova! Jag är speciellt nöjd med avlastningskenan i köket för den är så perfekt när man inte har så stort, men ganska mycket grejer som man måste ha någonstans!

    

Som tack för hjälpen bjöd jag honom på mat på en thairestaurang, Red Chili här i Västerås!
Jag åt wokade tigerräkor med vitlök, thaibasilika och chili och han åt samma sak fast med kyckling och cashewnötter
Vi blev himla nöjda och mätta båda två och det är definitivt en restaurang jag kommer gå tillbaka till!

Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Men hej gums!

Jag har varit off i helgen, med gott samvete faktiskt! :-) Lill-tjejjen har ju fyllt 6år så det har firats i tredubbel bemärkelse med pumpa och ståt, tårtor och ballonger och massa bus! Nu ska jag däremot iväg och jobba två dar så jag får säga på återseende, när jag kommer hem på tisdag kväll är jag för trött för att ens logga in, då har jag gjort dubbla 14-timmarspass så det blir sängen på en gång! Men onsdag gumman, då e jag tillbaka! Och då ska jag in här och läsa om allt du uppdaterat! Du är ju så flitigt! Och köket blev kanonfint med den där listen, jag har också en sån ligga nånstans men mannen får visst aldrig tummen ur... S So long på ett tag och sköt om dig! Stora kramar från mig!

2008-09-21 @ 20:19:55
URL: http://kryddburken.se
Postat av: carolina

jag har vart sugen på att prova red chili, går ju alltid förbi där när jag ska hem från stan liksom :)

2008-09-21 @ 20:55:11
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Mikaela

svar: ja gillar man chili är det super ;D

2008-09-22 @ 18:09:20
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Dennis

Tittade in hastigt och insåg att klockan börjar bli lite för mycket för att gå djupare in i alla dina recept ikväll, du vet man har en tidig morgon framför sig vare morgon. Men när man kikar in dagens måltid ångrar man nästan (men bara nästan!)att man valt att avstå kött, måste finnas goda alternativ till Chorizon, sett att "Hälsans kök" har chorizo gjort på sojaprotein, kanske testar även om jag väldigt sällan köper "halvfabrikat" ;)



Tjing!

2008-09-22 @ 23:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0